tisdag 28 september 2010

Blåsig promenad

Jag och Rickard tog en promenad med Wilmer på förmiddagen, och min pappa fick vi med oss. Jäklar vad det blåste! Och då fryser Kjell, hösten är här. Det måste va såå skönt att ligga nedbäddad i vagnen och bara relaxa, en dag som denna skulle jag gärna byta. Nu tycker jag att det är svårt att veta hur vi ska klä Wilmer, overall eller tröja, täcke och filt, eller kanske bara en filt, vilken mössa ska jag ta? Problemet är nog snarare att jag tar på honom för mycket, Rickard är mer sparsam. Inte trodde jag att jag skulle bli så velig, jag vet ju hur barn ska klä sig?!

Rickard and I took a walk with Wilmer in the morning, and my dad came with us. Damn, it blew! And then freezes Kjell, autumn is here. It must be sooo nice to be tucked up in the wagon and just relax, a day like this I would like to change. I think it is difficult to know how to dress Wilmer, overalls or sweater, duvet and blanket, or maybe just a blanket, which hat should I take? The problem is probably rather that I put on him too much, Rickard is more thrifty. I did not think that I would be so indecisive, I know how kids should dress!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar