lördag 18 december 2010

Lite uppdatering...

Wilmer har varit både ren och tomte. I måndags var det luciafirande på öppna förskolan och efter det lussade vi för mormor och farmor.



Wilmer was dressed out as a reindeer and a little santa. Monday we celebrated Lucia at the open preschool and after that we visited Wilmers grandmothers.

Pepparkaksbak hos min goa kusin Maria. Det var en rolig idé av dem, vi hann att baka en liten stund innan vi for iväg hem. Mamma och Inge var barnvakt för första gången för jag och Rickard åkte på julbord med hans jobb. Det var riktigt skoj att komma ut lite och göra något annat för omväxling men maten var inte någon höjdare.


Ginger bread baking with my great cousin Maria. It was a funny idea of them, we had time to bake a little while before we headed off home. Mom and Inge was babysitting for the first time, Rickard and I went to Christmas dinner with his job. It was really fun to come out and do something else for a change but the food was nothing special.

Ullared, fasen vad skoj det är att åka dit, jag riktigt längtade och såg fram emot att få åka. Det var Jag, mamma, svärmor och Malin som for iväg. Det var inga köer för att komma in och det var helt ok med folk där inne. Jag fyndade massivs med julklappar och födelsedagspresenter. Tyvärr så blev det lite stressigt på slutet och jag hann inte riktigt med allt som jag skulle, men jag är nöjd ändå. Konstigt att det kan vara så skoj att få spendera några tusenlappar! Så här såg det ut hemma när jag plockat upp allt fint!


Ullared, what fun it is to go there, I really longed for and looked forward to going. It was I, mother, mother in law and Malin, who went. There were no queues to get in and it was quite ok with people in there. I found a mass of Christmas gifts and birthday presents. Unfortunately, it was a bit stressful at the end and I did not do all the things I wanted do, but I'm happy anyway. Strange that it can be so much fun getting to spend a few hundred! This is what it looked like when I got home and had picked it all up!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar