onsdag 6 oktober 2010

En helt vanlig dag

Idag hade Wilmer sovit färdigt vid 7, det hade inte jag, men vi gick upp och Wilmer fick äta. Efter nästan exakt 1 timma och en kvart är han trött och somnar om och sover då i en timma till. Detta slår inte fel! Då har jag en timma på mig att äta frukost och antingen vila eller göra mig iordning, det beror på hur dagen ser ut. Jag går fortfarande i myskläder och duschen får vänta tills Rickard kommer hem så det är tur att ingen mer än Wilmer har sett mig idag. På morgonen ser vi på Vakna med the voice, vilket är helt ok, fast på fredagar får man ju se repriser från hela veckan, skittråkigt. På förmiddagen sover W till och från, någon gång försöker jag att få i mig lite kaffe och laga lunch. Det börjar att bli lättare att få saker gjort när W är vaken, nu kan han vara nöjd med att ligga på en filt eller sitta i babysittern. Till 12.45 vill jag helst att W ska sova och att maten ska vara klar, dels för att jag är utsvulten då och för att Ellen DeGeneres börjar då, hon är ju så jäkla rolig! Och efter det går repriserna av Grey´s Anatomy, också mycket bra.



Den här veckan jobbar Rickard förmiddag så han är hemma vid 15, då längtar både jag och W efter honom. När han är hemma tar han W mer för att jag har gjort det hela natten och dagen och för att han gärna vill det. Efter en hel dag bara med W är det ganska så skönt att få lite vuxentid. I eftermiddag ska vi gå till kusinerna Clara och Noah och få kvällsmat, det blir trevligt.

Today Wilmer was done sleeping at 7, I was not, but we got up and Wilmer ate. After almost exactly 1 hour and a quarter, he is tired and fall asleep and sleep then in another hour. It happens every day! Then I have an hour to eat breakfast and either sleep or make me prepared, it depends on what the day looks like. I'm still in soft clothing, shower will have to wait until Rickard comes home so it is fortunate that no more than Wilmer has seen me today. In the morning we watch "Wake up with the voice", which is fine, but on Fridays, there are mostly replays of the week, really boring. W sleeps to and from in the morning, at some point I'm trying to get me some coffee and make lunch. It starts to become easier to get things done when W is awake, now he can be happy to lie on a blanket or sit in the bouncer. At 12:45, I would prefer that W sleeps and the food to be clear, partly because I'm starving now and that Ellen DeGeneres will then begin, she's so funny! And after it goes replays of Grey's Anatomy, also very good.

Rickard works the early shift this week so he's home at 15, then W and I both wait for him. When Rickard is home he takes W more than I do because I have done it all night and all day, plus he wants to spend time with him. After a whole day with just W, it is quite nice to get some adult time. This afternoon, we´re going to cousin Clara and Noah and get supper, it will be nice.


1 kommentar:

  1. Halloj sötnosar!
    Vad skoj att du kommit igång med en blogg!! Här har du en som kommer kika in varje dag för att se vad ni har för er och för att få se sötnosen (tänker på Wilmer) :-)
    Kram på er!

    SvaraRadera